יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

יחידה 10- משלחות לחו"ל


במסגרת תוכניות פיקו קידס אנו מוצאים משלחות של תלמידות תלמידים וסגל לחו"ל. למשלחת יש ערך חינוכי משמעותי בהיותה ארוע המצריך הכנה רבה וזוכה לקשב רב ומוטיבציה מקרב התלמידים.
בשנים האחרונות יצאה משלחת של בוגרי תוכניות פיקו-קידס שונות להונג קונג במסגרת תוכנית שהוגדרה כפיקו אמבסדורס. כחלק מהתוכנית התלמידות והתלמידים ויתרו על זמן חופשה בקיץ והשקיעו זמן ומאמץ רב בלימוד תרבות ארץ היעד, בלימוד כישורי הצגה בפני קהל באנגלית ובהכנה ספציפית של מיזמים הקשורים במים ובאנרגיה.
העוצמה של החוויה יחד עם תחושת השליחות והייצוגיות כמו גם היוקרה שנלוותה לבחירתם למשלחת היוו מנוף עצום ללמידה ולתחושת מסוגלות ושייכות.
משלחת נוספת של תלמידות ותלמידי פיקו קידס יצאה ליוסטון שבטקסס, ארה"ב, מדובר בנבחרת רובוטיקה מבית הספר סליגסברג , אשר העפילה לגמר הארצי ומשם לבינלאומי בתחרות FIRST.  
  



חשוב להדגיש כי לא חסכנו מאמצים לוודא שלא מדובר בנציגי משלחת הבאים מרקע סוציו-אקונומי גבוה במיוחד. דווקא עבור ילדים משכבות פחות מבוססות, חלקם עם קשיים בלימודים הפורמאליים היוותה התוכנית חוויה מעצימה ומשנת חיים.




מפת תכנים ותוכנית לימודים
לקראת יציאת משלחת  2019

מה צריך  צוות ההדרכה לדעת, כדי לעשות מה?
1. הכרות עם תוכנית הלימודים של פיקו תוך שימת דגש על ירושלים, חשיבה עיצובית ושפה ערכית כמרכזיות לתפיסה החינוכית.
2. התמקדות ביכולת העברה והטמעת השפה והשיח של פיקו בקרב השגרירים.
3. הבנת הרציונל החינוכי הטרנספורמטיבי של יציאת המשלחת ראה נספח מטרות חינוכיות.
4. הכרות עם ארץ היעד ועם הקהילה המארחת הספציפית (כולל ביקור במשרד החוץ שלנו)
5. מדדי הצלחה וכישלון אישיים שלהם ושל הקבוצה.
6. הכרות עם הלו"ז.
7. הכרות והכנה מול הצוות החינוכי בארץ היעד- ( 2-3 ועידות וידאו להכנה.)
8. זמן הפנאי בארץ היעד כהזדמנות פדגוגית.
9. תיעוד הפעילות. מהם הרגעים החשובים? מדוע?
10. מקרים ותגובות חינוכיים, מצבי חירום רפואיים, נוהלי אבטחה, קשרי הורים
11. הקהילה היהודית ושבת כהזדמנות חינוכית וישראלית.

מה צריכים השגרירים הצעירים לדעת כדי לעשות מה?

א. יחידות לימוד ארץ יעד
1. ארץ היעד של היום במבט רחב.
2. הכרות ספציפית עם העיר בית הספר והקהילה החינוכית בה נהיה, כולל הבנת הכלכלה התרבות הדתות והרגישויות התרבותיות של המארחים.
3. התנהלות יומיומית- איפוא ישנים ואוכלים, מה מותר מה אסור בבית המלון, מתי ומהן פעילויות הפנאי?.
4. מזג אוויר והערכות אליו
5. תחבורה תקשורת ואינטרנט בארץ היעד וביננו במהלך השליחות
6. הקהילה היהודית והיחס לישראל בארץ היעד.



ב. איך נערכים לנסיעה?
הערכות אישית: הכנת רשמ"צ , מהי ויזה ומדוע היא נדרשת?
ביגוד ייצוגי
מזון מותאם אישית (אלרגיות, כשרות, צמחונות וכו')
בריאות חיסונים בטיחות ועניני מגדר ופלורליזם.
הכרת המסלול- התמצאות במרחב ובמפות.
מתנה ישראלית ואישית למארחים.
לימוד של 10 מילים בשפת ארץ היעד.
שגרירות, מנהיגות וייצוגיות. הכשרה ותיאום ציפיות.

ג. העשרה בנושא המייקאתון\האקאתון במתודולוגיה של חשיבה עיצובית
אמפטיה, הגדרה, רעיונאות ומחקר, אב-טיפוס, בדיקה ויישום.

ד. פסיכולוגיה חיובית
מוטיבציה חוסן וצמיחה מכישלונות
נימוסים ודרך ארץ

מיומנויות המאה ה 21
עבודה בצוות עם שותפים מארחים  מה האתגרים איך מתגברים עליהם(כולל באמצעות טכנולוגיה אפליקציות תרגום וכיו"ב)
כישורי הצגה מול קהל באנגלית  (TALK LIKE TED) וכן מיומנות בדיבור ישיר קצר מדויק ומעובד כמו בנאום מעלית קצר (Elevator Pitch) וכן סדנא מצולמת של עמידה בפני קהל והצגת מסרי פיץ'

ישראל כאומת הסטארטאפ
מהו סטארט אפ בכלל? כיצד ישראל כמדינה חדשנית התחילה את דררכה עם חדשנות שאיננה הי טק בהקמת היישוב והתעשיות? מהם מרכזי מו"פ של חברות גדולות ומדוע ישראל הפכה למעצמת סטארט אפ? מהם ערכי החוצפה והתכלס המאפינים את ההי טק הישראלי? ומה זה בעצם אומר לתוכנית שלנו כשליחים שגרירים? כיצד הסינים תופסים את עצמם?  Scale up Nation

מטרות חינוכיות בהוצאת המשלחת

1. לגבש קאדר של מנהיגות מקרב משתתפי תוכניות פיקו קידס סביב חווית שליחות מעצבת ועוצמתית.
2. להעמיק את תחושת המסוגלות היזמית ואת עולם התוכן של המשתתפות והמשתתפים בתחומי הדעת השונים של התוכנית: מייקינג,חשיבה עיצובית, יצירתיות, מים ועוד.
3.להכיר למשתתפים באופן בלתי אמצעי עולם יזמות ומייקינג בארץ אחרת ולאפשר להם ללמוד על הדומה ועל השונה.
4. להביא ליצירת קשרים בינאישיים ביו משתתפות ומשתתפים (פנים קבוצתיים ובין קבוצתיים) כחלק מעיסוק חוצה יבשות בפתרון יזמי של סוגיא אקוטית לאנושות כמו מחסור במים.
5.לפתח כישורי מנהיגות בעולם גלובלי תוך כדי תהליך ההכנה לנסיעה ולהתנסות בהם בתנאי אמת  כחלק מהיותם שגרירים מייצגים ומציגי תוכן.
6. לפתח יכולות בינלאומיות של הסגל בתחומי ההדרכה והתוכן.
7.לבחון שת"פים חינוכיים אפשריים בין תוכניות פיקו קידס בארץ לבין העשיה המקומית בארץ היעד.
8. לבנות ערוץ חינוכי וזהותי של פעילות יזמית חדשה ומעצימה, מבדלת וייחודית לתוכנית פיקו קידס.


עוד על תוכנית השגרירים Pico Ambassadors

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה