יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

יחידה 9 - האקאתון ומייקאתון


האקאתון הוא אירוע יזמות חברתי ואינטנסיבי מובנה, האורך בדרך כלל בין 24-72 שעות, מטרתו המרכזית היא לבצע תהליך מואץ של חדשנות ויזמות בצוותי חשיבה ועשיה ולהמציא מוצר או שירות חדשני עם תום הארוע.

ההאקתון שלנו בפיקו-קידס, הוא ארוע שיא המפגיש בין תלמידים, מנטורים, הורים, נציגי חברות מסחריות והי טק וכמובן תלמידות ותלמידים עמיתים מתוכניות שונות של פיקו קידס בירושלים. מחזה שגרתי של האקאתון מציג תמונה של תלמידות ותלמידים ממערב העיר וממזרחה, חילוניים ודתיים, צעירים ומבוגרים כשכולם ממוקדי משימה בחשיבה הצוותית ובלוח הזמנים המדוד.

תוצר מצוי של האקאתון יכול להיות אפליקציה או אתר אינטרנט או אב טיפוס של משחק מחשב חדש. ההאקתון מלווה בדרך כלל בתהליך תחרותי עם שופטים ופרסים כדי לתמרץ את המשתתפים. 

לא רק קוד
מייקאתון הוא סוג של האקתון המערב תהליך של עבודה בידים. בדרך כלל מדובר ביצירת אב טיפוס תלת מימדי, מוצר מוחשי הכולל חומרה ותוכנה ובדרך כלל כזה הבא להציע הדמיה של מוצר חדש ומועיל.
ההאקתונים והמייקאתונים שאנו יוזמים, לעיתים גם בשותפות עם מוסדות אחרים הם במובן מסוים ארועי שיא בעלי משמעות חינוכית טרנספורמטיבית עבור המשתתפים. (ניתן להשוות את העוצמה החינוכית והרגשית שלהן לארועי חודש ושבת הארגון בבני עקיבא כשהשבט החדש מקבל את שמו או לאירועי שיא מקבילים בתנועת הצופים) .

הנה דוגמאות אחדות להאקתונים ומייקאתונים שקיימנו לאחרונה.
האקאטון רובוטיקה  https://vimeo.com/253567268
מייקאתון בנושא מים,https://vimeo.com/295809188    
מייקאתון בשיתוף אלי"ן https://vimeo.com/295806088


אנו משקיעים מאמץ רב ומשאבים ניכרים כדי להפוך את זמן הפעילות המשותפת לחוויה המותירה רושם עמוק ובלתי אמצעי על התלמידות והתלמידים המשתתפים.




ההאקתונים והמייקאתונים הם ארועי שיא בהם מותכים יחדיו ערכים וחוויות חינוכיות בעלות אופי טרנספורמטיבי. המשתתפות והמשתתפים חווים בעוצמה את חדוות היצירה, באווירה של תחרות מתגמלת, ערכי היסוד של חקר וגילוי משתלבים בסקרנות אישית ובתהליכי יצירת אבות הטיפוס ראש לב וידים, לכולם מסביב איכפת לדייק להצליח ליצור, כולם חשים את השייכות לקהילה הירושלמית היוזמת האמפטית השואפת להצטיין ולהציג בדרך נאותה את פתרונותיה לאתגרים השונים. סגל המורים ההורים ובמיוחד המנטורים מעצימים סביבת למידה חקרנית שבה כל משתתף הוא חלק מצוות לומד, חושב, חוקר ויוצר. ריטואל חלוקת הפרסים בתום תהליך השיפוט מהווה סיום חוויתי משמעותי לזוכים ותחילתו של תחקיר מקצועי למי שטרם הצליח להצטיין. כי ככה זה ביזמות נכשלים לא מעט עד שמצליחים אבל בדרך לומדים המון.
  מניהול ארועי מייקאתון והאקתון במשך השנים יכולנו לראות ממש בעין איך תלמידות ותלמידים משתפרים

 מארוע לארוע , משנה לשנה בכל הפרמטרים. בריכוז, בניהול הידע הזמן האישי והדינמיקה הקבוצתית, במעבר בין שלב ההכרזה על האתגרים לשלב החקר והגילוי, במיומנויות הידים היוצרות את אבות הטיפוס, ביכולות ההצגה ביצירתיות של הפתרונות ובהבנה מה מעניק את הפרס כלומר מהו מענה מעמיק מפורט ומוצלח לאתגר.

זו חוויה חינוכית בעלת איכויות טרנספורמטיביות, המערכבת לב ראש וידיים ומציתה זיק של ברק יצירתי בעינים, אצל כולם, צעירים כמבוגרים.















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה